8 mai 2010

Basara

Publicat de Tsume la 03:41

Titlu: Basara
Manga-ka:Yumi Tamura
Gen: Adventure, Drama, Fantasy, Shoujo, Romance, Gender Bender
Volume:27 de volume (Complet scanlat)

Poveste: Lumea asa cum o stim noi, nu mai e ceea ce era inainte, dupa un dezastru natural...civilizatia a luat-o de la inceput, acest lucru fiind valabil si pentru Japonia, care se pare ca s-a reintors la vremurile stravechi.Insa nu mai este ''tara soarelui rasare'' asa cum ii se spunea inainte.Japonia este acum condusa de tirani, puterea absoluta ii apartine imparatului, iar Japonia este impartita in mai multe regate dominate de regi, fiecare rege avea ca insemn o culoare.Intr-un sat numit Byakko se nasc doi gemeni, un baiat si o fata, sub semnul unei profetii care spune ca baiatul v-a devenii ''the son of destiny'' sau ''the child of destiny'', care v-a elibera Japonia de sub conducerea despotica in care se afla.Baiatul este numit Tatara, iar fata este numita Sarasa.

Cu trecerea anilor, cei doi gemeni cresc, si in ziua cand Tatara implineste 9 ani, parintii se decid sa ii faca o zi de nastere memorabila, in care sa ii imaneze sabia Byakko.Sarasa, trista din cauza faptului ca nimeni nu se preocupa de ziua ei, merge sa hoinareasca prin desert (well, e vorba de Japonia dupa un dezastru aici).Da nas in nas cu trupele regelui rosu, pe vremea aceea doar un baietel, privirea li se intersecteaza...insa nici unul dintre ei nu stiu ce urmeaza sa ii astepte.Dar dupa multi ani, cand Sarasa si Tatara aveau amandoi 15 ani, trupele regelui rosu invadeaza satul Byakko macelarind satenii, si in cele din urma ucigandu-l pe Tatara si pe tatal ei, din cauza faptului ca regele rosu aflase de profetia cum ca Tatara avea sa fie cel care v-a detrona monarhia despotica din Japonia.Sfarsiata de moartea fratelui si tatalui ei, Sarasa se hotaraste sa ii ia locul lui Tatara.Viata lui Sarasa urmeaza sa se schimbe radical, de acum inainte ea v-a fi copilul destinului... eroina care v-a schimba soarta Japoniei.

M-am apucat de Basara pentru ca tanjeam dupa un manga lung, cu poveste epica si personaje care sa aiba o evolutie frumoasa pe parcursul povestii.Manga-ul asta e extrem de complex, la inceput am crezut ca o sa am deaface cu ceva ''chosen one'' shit, care o sa faca si o sa dreaga si in cele din urma o sa coboare si luna de pe cer.Dar m-am inselat amarnic, e greu sa creezi un manga historical, dar sa faci asta prevestind un viitor nou.Cu alte cuvinte, nu sa te intorci in trecut... ci sa creezi tu un viitor.Am fost surprinsa sa vad in poveste elemente atat de dezabatute si in viata reala: o tara sub tiranie, problema democratiei, problema anarhistilor si a ideologiilor...ce este o tara fara oameni de elita care sa o sustina, asa cum bine spunea Shuri, regele rosu ''You have to think for youselfs, use your heads...I didn't force you to come to battle with me, I gaved you a choice.'' problema liderului si a poporului, problema sclaviei si multe altele. 

Personajele acestui manga fac totul, trairile si sentimentele lor se consuma pentru un singur tel, fiecare dintre ele isi au drumul stabilit.Sarasa este personaj uimitor, atata putere si hotarare, chiar daca este practic doar o adolescenta de 15 ani, evolutia ei e admirabila.Devotamentul ei asupra fratelui si familiei ei, e deasemenea puternic.Ironia sortii este ca barbatul pe care il uraste cel mai multe pe lumea asta, este chiar regele rosu...si acest rege rosu a k a Shuri, este cel pe care ajunge sa il iubeasca cel mai mult pe lumea asta.Iubirea dintre Sarasa si Shuri, este marcata de destinul iubirii imposibile, cea mai mare parte a manga-ului cei doi se iubesc fara sa isi cunoasca adevarata identitate, de aceea atunci cand Sarasa afla ca Shuri este chiar cel care i-a macelarit satul si familia, cade in depresie...insa reuseste sa isi gaseasca puterea de a merge mai departe.

Shuri este personajul pe care l-am adorat de-a lungul manga-ului, ''The red tiger''.Este liderul inascut, este carismatic, si modul lui de a gandi m-a surprins in o gramada de situatii.Felul in care isi conducea armata in batalii, sarcasmul lui si iubirea lui pentru Sarasa m-au facut sa admit ca e cel mai grozav personaj principal masculin din toate shoujo manga-urile pe care le-am citit.Ageha este la randul lui alt personaj pe care l-am admirat.Cred ca dintre toate personajele el era un vizionar al vremurilor sale, mi-a placut cum o sustinea mereu pe Sarasa, si chiar cred ca o iubea.Pana la urma Ageha cauta ''that woman wotrh fighting for'', si cred ca a gasit-o.Pe Asagi l-am displacut la inceput, doar in final am inceput sa il inteleg...insa e si el un personaj complex ca mai toate personajele din manga.Trecutul lui nu a fost unul din cele mai stralucite, Asagi este din pacate o victima a destinului, un om respins de catre toti...dar care invata sa se ridice din propriai cenusa si sa arate ca nu este asa.Sunt o gramada de personaje de care m-am indragostit citind acest manga, ca si Nachi, Hijiri si chiar Chacha.Pe Chacha am admitat-o pentru faptul ca nu s-a lasat din cauza faptului ca este o femeie, si a luptat de cand era mica pentru a conduce nava de pirati.

Grafica: La capitolul asta parerile sunt destul de impartite, unii o adora alti o detesta.Eu fac parte din categoria celor care considera ca grafica lui Yumi Tamura este reusita.Stiti...fiecare manga si poveste trebuie sa aiba un tipar specific, nu as putea vedea personajele desenate kawaii si in stil tipic shoujo.Avand in vedere seriozitatea povestii ofc.Ochii personajelor sunt mari, incarcati si au o tenta intunecata uneori.Ce m-a surprins pe mine a fost aspectul Japoniei, o sa credeti la inceput ca e vorba de o tara de prin vestul Asiei.E plina de deserturi, chiar si Suoh seamana cu ceva oras de prin Irak =)).Insa asta da un aspect deosebit, in plus am mai precizat ca e vorba aici de Japonia dupa un dezatru natural, autoarea a vrut sa ne faca sa intelegem acest lucru.Imbracamintea personajelor e in ton cu acele vremuri, in Kyoto s-au pastrat kimono-urile specifice samurailor.Si daca va uitati atent la uniformele si armura soldatilor din armata lui Shuri, o sa aveti senzatia ca sunt ceva cavalerie din Roma Antica.

O sa aveti parte de bishies, eu una salivam incontinuu dupa Shuri si Ageha, si Asagi arata chiar foarte bine.Personajele nu arata asa de grozav din profil, insa Shuri e dreamy.Ceea ce nu mi-a placut uneori la grafica a fost felul cum erau desenati copii.Erau tare penali in pantalonii aia bufanti, in plus erau craciti xD zici ca nu erau adevarati.Mi-au placut foarte mult artwork-urile acestui manga.Cred ca am salvat tzanshpe mii de artwork-uri cat timp citeam.Grafica pare uneori cam messy, insa nu lasati asta sa va distraga, e cam aceasi situatie ca si Hana Yori Dango grafica poate nu e atat de stralucita, insa povestea compenseaza totul.Ce mi-a placut a fost ca personajele masculine nu erau desenati ca niste slabanogi, ci mai degraba erau solizi, insa armonitzati.

Impresii generale: Basara este exact ceea ce gasesc eu fascinant la un manga: poveste epica si complexa, personaje grozave, actiune din plin, romantism si tragedie.Cu alte cuvinte e manga-ul care in momentul de fata a cucerit locul unu in top 5 manga-urile mele preferate.Trebuie sa recunosc ca am stat cu ochii lipiti de ecran cat timp citeam.E genul de manga care reuseste sa ti se lipeasca de suflet.Este exact ceea ce am cautat eu atata amar de vreme, am adorat fiecare personaj, fiecare aspect al povestii.Nu este deloc un shoujo manga cliseeic, ci mai degraba realist...asta da poveste de dragoste interzisa.Finalul a fost superb, chiar daca Shuri a pierdut un brat, ma bucur ca cei din satul Byakko au incetat sa il mai condamne pe Shuri, vazand ca aveau toti sagetile indreptate catre Shuri si Sarasa am crezut ca o sa avem parte de un final tragic, dar am rasuflat usurata.Cu alte cuvinte, I loved every chapter and page of this manga, este o capodopera, putine manga-uri reusesc sa contureze atat de bine personajele si sa le arunce intr-un joc al destinului, cum a facut Tamura-sensei cu personajele acestui manga.

Ca sa inchei, va spun ca Basara este un must read pentru toata lumea, si eu una il recomand cu caldura daca esti in cautare de un manga care sa te tina cu ochii lipiti de ecran pana la unu noaptea.

Nota: 10/10 review-ul spune tot.

0 comentarii:

:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu