14 februarie 2010

Koukou Debut

Publicat de Tsume la 01:22

Titlu
: Koukou Debut
Manga-ka: Kawahara Kazune
Volume: 13 volume (Complet scanlat)
Gen: comedy, drama, shoujo, romance, school life

Povestea: Viata de scoala generala a lui Haruna consta in doua lucruri: softball si manga-uri, era genul acela tomboy-ish, cu toate astea, cand intra la liceu, Haruna decide sa isi gaseasca un iubit, dar lucrurile nu decurg asa cum ar trebui, neexperimentata cu privire la baieti, ea se straduieste sa se aranjeze si sa se imbrace cat mai girl-ish, dar pur si simplu ceva nu se potriveste.Intr-o buna zi, da din intamplare peste un tip din liceul ei, si anume Yoh... care era cu un an mai mare decat ea, super hot, unul dintre cei mai populari baieti din liceu, si cel mai razvnit de fete.Si asa flacau' nostru, si eroina noastra, doua persoane ce nu par sa aiba nimic in comun se intalnesc.Haruna il roaga sa o ajute sa isi gaseasca un prieten, initial Yoh, fiind un tip destul de singuratic si retras, o refuza, dar dupa lungi insistente acesta accepta sa ii fie antrenor.Cu o singura conditie: sa nu se indragosteasca sub nici o forma de el.

Haruna intra in contact cu prietenii lui Yoh, si cu sora lui, Asami... care arata foarte bine si parea a fi foarte draguta.Si uite asa incepe atrenamentul lor, Yoh descopera ca problema lui Haruna nu era alta, decat ca nu stia sa isi aleaga haine care sa o avantajeze, in plus, fustele nu ii se prea potriveau, asa ca prima misiune a fost sa ii gaseasca o fusta care sa ii stea bine.Intre timp, Haruna realizeaza ca ii place de Fumi, un prieten foarte bun de-a lui Yoh, pe langa asta Asami isi da arama pe fata si marturiseste ca si ea e indragostita de Fumi.Urmeaza o serie de intamplari hazli, Haruna isi da seama ca cel pe care il place cu adevarat e Yoh, si el isi da seama de acelasi lucru, dar Yoh... nu e dispus sa inceapa o realtie, din cauza unei experiente nu tocmai placute cu o fata din echipa de basketball din generala, care ia fost o vreme prietena... cum o sa decurga lucrurile, urmeaza sa aflati citind manga-ul.

Trebuie sa recunosc ca am amanat review-ul asta de multa vreme, tocmai pentru ca nu stiam cum sa va vorbesc despre Koukou Debut fara sa ma opresc la fiecare paragraf.Povestea incepe destul de original, Haruna nu e genul tipic de personaj feminin shoujo, Yoh e mai emo de felul lui, avem niste personaje principale interesante, si se anunta a fi un manga bun, mai ales ca lungimea lui e considerabila, 13 volume ce dracu... inseamna ca e ceva de capu lui.Nu vreau sa dati cu rosii, dar eu una dupa fiecare capitol adormeam langa ecran... intradevar povestea e bine dezvoltata, personajele sunt frumos conturate, si e placut sa vezi fata tomboy-ish si baiatul hot si retras impreuna, nu stiu de ce manga-ul mi-a reamintit putin de Lovely Complex, insa nu are acelasi farmec, autoarea gaseste o placere deosebita in a se lalai, daca ai gasit un subiect cute, nu inseamna ca merita chiar 13 volume.

Avem parte de ceva triunghiuri amoroase, rasturnari de situatie... comedie avem, si unele faze chiar m-au facut sa rad, macar asta am apreciat intradevar, like faza cu tipu care o crezut ca o lasat-o pe Haruna insarcinata dintr-un sarut =)) that was freakin' funny.Insa la partea de romantism, it sucks big time.Nu am pretentia ca cei doi sa se linga din 5 in 5 minute, insa eu nu am reusit sa ii privesc ca un cuplu nici sa imi dai cu ceva in cap.Cat despre celelalte personaje, Asami e o two-faced, nu am inteles cum a putut afirma ca il iubeste pe Fumi cand o interesa doar sa ii faca in ciuda lui Haruna, doar nu o sa imi spuneti ca s-a indragostit de el in 5 minute, Mami si Asoka au fost cele mai echilibrate personaje din manga-ul asta, recunosc ca au fost momente in care as fi dorit ca Haruna sa isi indrepte atentia catre Asoka, ce mi-a placut la Yoh, a fost ca era intelegator cu Haruna ca si cu un copil mic, isi asuma rolul de amic, frate mai mare, dar nu si cel de iubit, in afara de cateva saruturi, asta e toata relatia lor.

Grafica: Arta e simpla dar foarte cute, Yoh e un yummy bishie, personajele sunt desenate in mod simplu dar complex, imi aduce aminte de grafica lui Shiina Karuho, nu prea o sa aveti parte de elemente de decor, insa o sa aveti parte de artworck-uri dragute si lucrate cu gust, poate prin simplitate grafica a incercat sa fie cat mai realista.Mi-a placut ca in sfarsit liceeni nu mai aratau ca niste copii de clasa a5-a, uniformele sunt simple, cu pluovere si fuste.Cum am spus sunt putine kissing parts, dar cele cateva care sunt aratate, sunt realizate chiar foarte bine, I guess... mai bine putin si bun decat mult si prost.Inafara de Yoh nu o sa mai aveti parte de cine stie ce bishies, si cred ca Asami e fata care arata cel mai bine din tot manga-ul.Btw momentele in care personajele din manga-ul asta inrosesc sunt foarte dese, hainele pe care le alege Yoh pentru Haruna sunt surprinzator de faine, desi deobicei ea se imbraca mai mult in pantaloni si tricou.Per total grafica nu e geniala, dar e placuta.

Impresii generale: Mi-am facut sperante mari cu Koukou Debut, si chiar de la persoane in a caror gusturi am incredere, nu pot sa zic ca mi-a displacut total... hell no, dar cum am mai spus, nu mi se pare un subiect pentru care sa faci 13 volume, parerea mea e ca povestea se putea rezolva foarte bine in 20 sau 25 de capitole, gomen insa a fost extrem de lalait in unele faze, cu toate astea, mi-a placut evolutia unor personaje, cum sunt Mami sau Asoka, unele au ramas la fel... Fumi a ramas la fel de naiv, dus de nas de catre Asami.Comedia a fost unul dintre elementele care m-a tinut cu ochii pe pagina.Finalul a fost din ala cu relatie pe distante lungi... ma gandesc ca manga-ka-ul a vrut sa fie mai dramatic asa, oh si... manga-ul continua cu un onsehsot... Enren Debut, nu l-am citit deoarece ultimele capitole m-au plictisit de moarte, si chiar nu eram in the mood pentru inca unul.Ca o concluzie finala, mi-a placut si nu... multi il considera o capodopera, eu il consider un manga lung cu un subiect cute, nimic mai mult, nimic mai putin.

Nota: 7.50/10 povestea se putea scurta, si va garantez ca nu isi pierdea din calitate.

0 comentarii:

:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu