3 august 2009

Bokura ga ita

Publicat de Megara la 06:02


Titlu: Bokura ga ita

Mangaka: Obata Yuuki

Volume : 12[ongoing]

Capitole :52

Gen : Drama, Comedy, Slice of life, Shoujo,. Romance, School life

Poveste: Takahashi Nanami e in primul an de liceu si are marii emotii, propunandu-si sa isi faca cat mai multi prieteni. Nu are mare noroc cu Yamamoto, fata care sta langa ea, insa se imprieteneste repede cu doua colege care ii povestesc despre un baiat din clasa lor. Yano Motoharu. Inevitabil, ajunge sa il urasca pe Yano, insa dupa ceva timp, isi da seama ca de la ura la iubire nu e decat un pas si incepe sa il iubeasca pe Yano cu adevarat. Afla ca sora lui Yamamoto, care a murit intr-un accident de masina, e fosta iubita a lui Yano si, desi, aparent , Yano a uitat totul si a reusit sa mearga mai departe, in interiorul sau, el inca o mai iubeste pe Nana( fosta iubita).

Prima oara cand Nanami isi dezvaluie sentimentele fata de Yano, acesta o invita sa iasa cu el in oras, insa Nanami nu accepta stiind ca Yano nu a trecut insa peste moartea iubitei sale. Bineinteles, vine festivalul scolii, unde… desigur, se intampla ceva frumos.

Mai mult nu pot sa va spun, avand in vedere ca e destul de lunga manga si se intampla o multime de lucruri. Ca orice cuplu dintr-un shoujo, Yano si Nanami vor trece prin multe impreuna. Se despart de cateva ori, apare un alt baiat, Yano e gelos, fac greseli si la un moment data pare si problema sexului(dar, nu va faceti griji, nu e smut deloc). Problema principala va fi Nana, fosta iubita pe care Yano inca o mai iubeste mult si, normal, sora ei, Yamamoto.

Trebuie sa mentionez ca multe capitole nu au fost scanate si traduse de nimeni, existand astfel « o gaura » in manga(capitolele 13-31). Pentru a afla ce se intampla, sugerez sa va uitati la anime, pentru ca nu e nimic schimbat-totul se intampla ca si in manga.

Grafica : Dupa cum o sa observati, grafica nu e excelenta. De fapt, e mult mai putin decat excelenta. Personajele au ochii mari, si de multe ori parca privesc in gol, desi nu ar trebui. Nu sunt multe detalii , bishies nu intalniti(Yano poate fi un bishie incepator cand creste). M-a enervat faptul ca in momentele mai intense, erau desenate fara un ochi( si nu, locul ala gol nu era acoperit cu par) si nu era chiar efectul ala incredibil ca la Elfen Lied sau Code Geass, de exemplu. Un mare plus la grafica il au hainele ; ale lui Nanami sunt foarte dragute si moderne.

Concluzii : In ceea ce ma priveste, Bokura gai ta mi-a placut destul de mult. Multi spun ca e cliseic, dramatic, insista prea mult pe un subiect si bla-bla-bla… Am plans destul de mult, insa eu plang la multe lucruri. Are si o nota de unor, avand in vedere cat de clumsy e Nanami. Personajele sunt destul de normale, unele chiar banale. De Yano m-am indragostit si dezindragostit pana m-am saturat si uneori nu i-am inteles deciziile. Pe Yamamoto nu am suportat-o niciodata, iar sor-sa, Nana, pare simpatica, insa ma bucur ca a murit. Pe Nanami o agreez cel mai mult, ma regasesc in ea in multe privinte, dar, probabil m-as fi gandit de doua ori inainte sa iau unele decizii. Un alt lucru care m-a surprins( inca nu pot sa imi dau seama daca m-a surprins in mod placut sau nu) a fost numele lui Takahashi-Nanami, prescurtat Nana, numele fostei iubite a lui Yano.

Nota : 8/ 10. Cel mai mult strica grafica si uneori povestea lasa de dorit. Totusi, e ongoing. O recomand doar celor care sunt fani shoujo. E un fel de Koizora, doar ca mai putin dramatica..

3 comentarii:

Anonim spunea...

Era si timpul sa faci un review la Bokura ga ita.Singurul motiv pentru care eu nu am citit-o inca este acea "gaura"...le urasc, pentru ca n-am simtul gaurii =))

Andra on 3 august 2009 la 10:05 spunea...

..uhmm....am vazut anime-ul unde eram ceva degenu "Wtf ! Cea mai frumoasa poveste le love!" ..dar poorma am citit si alte manga-uri si m-am inselat....Am renuntat sa citesc manga-ul cand am vazut grafica -__- i was really disappointed...pacat de poveste!

ecstaticmoonlightdancer on 8 decembrie 2009 la 11:52 spunea...

si eu am renuntat cand am vazut grafica -_-"
in schimb, am citit ceva foarte dragut - Bokura Wa Itsumo :D.. e foarte dragut si imi place grafica, dar din pacate e cam imprastiata povestea si e derutant mai ales din cauza ca are abia 10 capitole pricajite :(.. anyways, eu zic ca merita citit, macar ca sa.ti dai cu parerea

:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu